Ez a weboldal sütiket használ. Az európai uniós jogszabályok értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy módosítsa adatvédelmi beállításait.
További információk Engedélyezem

Női egészség /

Fitness /

Már tizenöt perc mozgás is elég lehet

Már tizenöt perc mozgás is elég lehet

Közzétéve: 2016.06.27.

Hetente háromszor tizenöt perc – ez igazán nem sok idő azért cserébe, amit kaphatunk. Gyakran ennyi testmozgás is elegendő lehet egészségi állapotunk karbantartásához – bizonyította be az Edinburgh-i Heriot-Watt Egyetem kutatója, James Timmons, aki tizenhat 19 és 23 év közötti férfi közreműködésével folytatta le a testmozgás és az anyagcsere kapcsolatára vonatkozó vizsgálatait.

Az egyik kísérletben a résztvevőknek mintegy harminc másodpercig kellett teljes erőbedobással egy multifunkciós kondigépen edzeniük, majd ezután 2-3 perces szünetet kaptak. Ezt a mozgásból és pihenésből álló szakaszt aztán 4-6-szor ismételték egészen a 15 perces edzés végéig.

Már tizenöt perc mozgás is elég lehet
Timmons és kollégái megállapították, hogy a tréningek következtében – minden cukros oldat ellenére – sem emelkedtek drasztikusan a vércukor-szintek, s a résztvevők ...

A kevesebb több

A megfigyelés – amely során a résztvevőknek rendszeresen cukros oldatot kellet fogyasztaniuk - két hétig tartott, majd ezután a kutatók összehasonlították az egyes résztvevőktől minden nap levett vérmintát, hogy az abban található vércukor- és inzulin-értékek alakulásáról tájékozódjanak. Timmons és kollégái megállapították, hogy a tréningek következtében – minden cukros oldat ellenére – sem emelkedtek drasztikusan a vércukor-szintek, s a résztvevők szervezete jóval kevesebb inzulint termelt. Ez azt jelenti, hogy az intervallumokból álló tréning javította a vércukor-szint természetes szabályozását.

Az edzés szakaszokra való osztása egy olyan módszer, amely során az erősen terhelt és pihentető periódusok váltakoznak. A pihenési időszakokat tudatosan úgy alakítják ki, hogy a szervezet ne tudja teljesen kipihenni, s ezáltal a test számára pozitív hatással bíró, mindig fennálló mozgási inger folyamatosan jelen van.

- fitforfun.de –