A koplalás – eredményességét és egészségességét tekintve – már önmagában is megosztja a szakembereket, ha sporttal kombinálják már záporoznak az újabb kérdések: hogyan társítható a minimális energia-bevitel a fizikai teljesítménnyel?
Számos táplálkozáskutató van azon a véleményen, hogy még a folyadékfogyasztást – főleg tea, víz, gyümölcs- vagy zöldséglevek, zöldségleves – megengedő koplalás is nagymértékben gyengíti a szervezetet: a minimális energiabevitel mellett leépülnek az izmok és akár még a szív is károsodhat. A berlini Charité Egyetemi Klinika 1000 résztvevővel elvégzett, több évet átölelő kutatása ennek pontosan az ellenkezőjét állapította meg.
A kutatás közreműködői 21 napos böjtölésen estek át, s emellett mérsékelt mennyiségben sportoltak is. A kutatók nyomon követték az egyes résztvevők esetében, hogy milyen intenzitással végezték a testmozgást, illetve a koplalás időszaka előtt a résztvevők izmainak terhelhetőségét is megmérték.
A német kutatók a három hetes koplalás után megvizsgálták a résztvevőket, s azt állapíthatták meg, hogy a szívizom teljesítőképessége mintegy 20 százalékkal nőtt a böjtölés után. Emellett az izmok teljesítőképessége is növekedést mutatott. A szakértők vélekedése szerint az eredményekhez elengedhetetlen volt az is, hogy a közreműködők elegendő mennyiségben sportoljanak is. A legjobb eredményeket akkor mérhették, amikor a böjtölést nyaralás idején, csoportosan, ám szakértői felügyelet alatt csinálták végig a résztvevők.
- fitforfun.de -
Kapcsolódó cikkek:
A drasztikus diéta sem árt a csontjainknak
"Le a zsírral!" - egy napos diéta?
Miért nem működnek a crash diéták?
A tiltások kudarchoz vezetnek
Fehérjével a visszahízás ellen