2012. május 24. Eliza, Eszter napja
Kezdőlap beállítása Felvétel a kedvencek közé Kapcsolat Oldaltérkép
Bejelentkezés
 
FőoldalTest és lélekFitness - WellnessFogyókúra édességekkel
  Erről szeretnék olvasni:
kep kep
 
kep Női lélek
takar
kep Egészség
takar
kep Fitness - wellness
kep
kep Szépség
takar
kep Párkapcsolat
takar
kep Karrier
takar
kep Szex
takar
kep TIPP TOP TÁR
kep takar
Fókuszban a Nő!
   
  AJÁNLATUNK
kep
   
   
  tipp-top-tár
csillag
 
Grillezés – tipikus férfi feladat?
Grillezés – tipikus férfi feladat?

A grillezés és a bográcsban való főzés a férfiak dolga - hangoztatja a legtöbb férfi, és ez igen örvendetes lenne, ha a házimunkából legalább ezt a feladatot teljes körűen ellátnák.

kep További tippek
   
 

Fogamzásgátlás

csillag
 
kepMit érdemes tudnod, ha először szedsz fogamzásgátló tablettát?
kepMilyen típusú fogamzásgátló tabletták vannak, és mitől függ, hogy melyiket szedhetem?
kepFogamzásgátlás túl a kamaszkoron, de még a gyermekvállalás előtt
kepA fogamzásgátló tabletták megszületése
kep További cikkek fogamzásgátlás témában
   
   
  Ezt is nézd meg!
csillag
 
Fogamzásgátlás túl a kamaszkoron
Fogamzásgátlás túl a kamaszkoron

Abban az életkorban, amikor egy nő már rendszeresen nemi életet él, de még nem szeretne gyermeket vállalni, olyan fogamzásgátlási módszert javasolt választania, ami kényelmes, megbízható, hatása visszafordítható. Milyen lehetőségek vannak?

   
 
  Fitness - Wellness
Virág

Fogyókúra édességekkel

2010-12-25

A fogyókúrás módszerek többsége az édességek teljes mellőzését vagy csupán kis mértékben való fogyasztását javasolja a kívánt testsúly elérése érdekében. Egy amerikai táplálkozáskutató e figyelmeztetést semmibe véve magán kezdett el kísérletezni: kizárólag édességeket fogyasztott, s a kúra eredményeképpen 12 kilót fogyott. Hogy lehetséges?

Mark Haub, a Kansas State University táplálkozáskutatójának saját magán folytatott kísérlete tíz hétig tartott. A tudós ez idő alatt háromóránként fogyasztott a Twinkie nevű, cukrot nagy mennyiségben tartalmazó csokoládéból, amelyet alkalmanként más édességekkel is kiegészített.

A szakértő által elfogyasztott élelmiszereket elemezve megállapítható, hogy a kísérletező kedvű kutató táplálkozása ezen időszakban kétharmad részben úgynevezett junk food-ból – általában egészségtelennek tartott ennivalóból – állt. Az egészségi kockázatokat csökkentendő, amellett naponta fogyasztott multivitamin-Édesség - illusztrációkészítményt, proteint tartalmazó italt, s pár szem borsót. A tíz hét végeztével a mérlegre állva azt állapította meg, hogy tizenkét kilóval lett könnyebb az édességeken alapuló étrend követésével.

Hosszútávon kockázatos is lehet

Az eredmény minden várakozást felülmúlt: a professzor testtömeg-indexe 28,8-ról 24,9-re, azaz az egészségesként elfogadott tartományba csökkent. Testsúlya és testének zsírtartalma mellett a koleszterin-értékek is csökkenést mutattak.

Haub fogyókúrás módszere újból megerősítette: nem az a lényeg, hogy az alkalmazott diéta a kevés szénhidrát vagy minimális zsírbevitelre épít, hanem a szervezetbe bevitt kalóriák összesített mennyisége. E sorokat olvasva tehát nem az a biztos megoldás, ha azonnal megrohamozzuk a legközelebbi édességboltot; sokkal ajánlottabb részletesen követni a naponta elfogyasztott élelmiszerek energiatartalmát.

Mark Haub édesszájú kísérlete azt támasztja alá, hogy a fogyókúrás módszerek nagy szélsőségek között szabhatók testre: mindenki figyelembe veheti egyéni táplálkozási és mozgási szokásait az energiabevitel szem előtt tartásával. Tény, hogy a csokoládé nem számít egészségesnek, ha főétkezésről van szó, s mivel a szakember megfigyelése csupán tíz hétig tartott, a magas cukortartalmú étel és az egyoldalú táplálkozás nem váltott ki egészségi következményeket, amelyekkel hosszabb távon azonban már számolni kell.

A mennyiség a döntő tényező

A csokoládén és egyéb édességeken alapuló fogyókúra Haub esetében azért működött, mert a szakértő naponta 1800 kalóriánál nem vitt be több energiát. Ez naponta mintegy 800 kalóriával kevesebb, mint a táplálkozáskutató kb. 2600 kalóriás energiaigénye. Mivel a két számból adódó energiaegyenleg negatív előjelű, ez fogyáshoz vezet – attól függetlenül, hogy az egyoldalú táplálkozás számos veszélyt tartogat hosszú távon. Haub megállapításával csak azt kívánta szemléltetni, hogy a hangzatos, különböző élelmiszerfajtákra épülő „csodamódszereknél” sokkal fontosabb, hogy mennyit eszünk, ám „csokidiétájának” követését hosszú távon senkinek sem ajánlja.

- fitforfun.de -

Kapcsolódó cikkek:

Melyik sportág a leghatékonyabb a fogyókúrához?
Le a zsírral egy nap alatt
Miért nem működnek a crash-diéták?
A fogyás titka: hideg víz és rágógumi
Hogy állj ellen a kalóriák kísértésének?




A cikk értékeléséhez jelentkezz be!

KOMMENTEK
Ebben a kategóriában még nem született bejegyzés
Új hozzászóláshoz kérjük jelentkezzen be!



Kapcsolat    |    Adatvédelmi információk    |    Felhasználási feltételek    |    GYIK    |    RSS hírcsatorna
©   2008   www.fokuszbanano.hu   Minden Jog fenntartva!