Tudósok – legfrissebb kutatásaik során – azt is megállapították, hogy a sok zöldségre, gyümölcsökre, halfélékre, olívaolajra épülő táplálkozásmód a depressziótól is megóvhat.
Nemzetközi kutatások megállapítása szerint a Földközi-tenger partvidékén élők várható élettartama számít a leghosszabbnak. Az úgynevezett mediterrán konyha – amely alapanyagai között kevés vörös hús, ám annál nagyobb mennyiségű olívaolaj, halféle, zöldség és gyümölcs szerepel – bizonyos mértékig csökkenti a daganatos betegség kialakulásának esélyét, meggátolja a káros lerakódások kialakulását a szívben és az érrendszerben, s emellett alkalmazásával még a testsúly is kordában tartható. A Las Palmas és Navarra Egyetem kutatóinak legutóbbi kutatása azonban arra hívja fel a figyelmet, hogy a mediterrán étrend a depresszió elkerülésében is segíthet.
A szakértők több mint 10 ezer, egyetemi tanulmányait éppen befejező fiatal felnőttet kísértek figyelemmel több mint négy éven át. A mediterrán elvekhez legszigorúbban ragaszkodók többsége a férfiak közül került ki; többségük rendszeresen sportolt, már nem dohányzott és házasságban élt. Ők egy pár évvel idősebbek voltak azoknál, akik a „mediterrán-előírásokat” nem követték annyira következetesen.
A megfigyelés ideje alatt összesen 480 résztvevő – 156 férfi és 324 nő – esett depresszióba, ám a kizárólag a mediterrán konyha szerint táplálkozók között 30 százalékkal kevesebb volt a lelki eredetű megbetegedés, mint a más étkezési szokásokat követők körében. Az adatok szerint – amely arról árulkodik, hogy az egyre gyakoribbnak számító depresszió nagyobb arányban sújtja a nőket – a Földközi-tenger vidékén elterjedt, ám egyre szélesebb körben népszerűségnek örvendő életmód elveinek követésével csökkenthető a depresszió előfordulása.
- fitforfun.de -
Kapcsolódó cikkek:
Hogyan őrizzük meg egészségünket?
Mediterrán konyha: csak pr-fogás lenne?
Mediterrán konyha-mielőtt elfelejtenéd
Olíva-kozmetika
A nők depressziósak, a férfiak inkább isznak