2010. Szeptember 03. Hilda napja
Kezdőlap beállítása Felvétel a kedvencek közé Kapcsolat Oldaltérkép
Bejelentkezés
 
FőoldalTest és lélekEgészségA túl sok só szívünkre megy
 
  Erről szeretnék olvasni:
 
Egészség
Fitness - wellness
Szépség
Párkapcsolat
Karrier
Szex
TIPP TOP TÁR
   
  AJÁNLATUNK
   
 
   
  tipp-top-tár
 
Egyszerű egészség-megőrző tippek elfoglalt fiatal nőknek
Egyszerű egészség-megőrző tippek elfoglalt fiatal nőknek

Sokat dolgozol? Örökké úton vagy és pörögsz ezerrel? Adunk pár tippet, mellyel megőrizheted fiatalos lendületed és egészséged.

További tippek
   
  Ezt is nézd meg!
 
A kis tabletta, amely megváltoztatta a világot
A kis tabletta, amely megváltoztatta a világot

A fogamzásgátlás ma már közhelyes témának tűnik, mégis: Magyarországon a terhességek közel fele abortusszal végződik.

   
 
  Egészség

A túl sok só szívünkre megy

2010-02-23

Mint az ismeretes, a túlságosan sós ételek fogyasztása az egekbe emelheti a vérnyomást. Egy friss kutatás arra a megállapításra jutott, hogy a túlzott sófogyasztás a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát is jelentősen növeli.

A só nagy mennyiségű fogyasztása és a magas vérnyomás közötti ok-okozati viszony már régóta ismeretes, ám egy nemrégiben lezárult kutatás, amely során a tudósok tizenhárom tanulmányt elemeztek ki – összesen 170 ezer Só - illusztrációrésztvevővel – megállapította, hogy ételeink legfontosabb ízesítőszere további kockázatokat is jelent – már amennyiben az egészségesnél többet fogyasztunk belőle. Az elemzés alátámasztja a feltételezést, amely szerint a túl sok só fogyasztása szívinfarktushoz, agyvérzéshez, valamint szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásához vezethet. Az óriási adathalmaz kiértékelése során fény derült arra is, hogy a napi megszokott sófogyasztás csupán egy teáskanálnyival való csökkentése is már 23 százalékkal csökkenti az agyvérzés, és 17 százalékkal az érrendszeri probléma kialakulásának kockázatát.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlása szerint a felnőttek esetében napi öt gramm (egy teáskanálnyi) a kockázatok nélkül ajánlott mennyiség. Nyugat-Európában átlagosan ezzel szemben kétszer ennyit fogyasztanak naponta, Kelet-Európában pedig még ennél is többet. A kutatók tehát általános érvénnyel, mindenki esetében érvényesen fogalmazzák meg intelmüket: a hosszú távú negatív következmények elkerülése érdekében ajánlatos a napi bevitelt a felére csökkenteni.

A sófogyasztás csökkentése során az első lépés annak nyomon követése, hogy tulajdonképpen mennyit is fogyasztunk belőle. Különösen fontos, hogy ne csak a sótartó szintjének alakulását vegyük alapul, hanem az úgynevezett „rejtett” forrásokat is számoljuk ide: nem maradhatnak ki a készen vett élelmiszeripari termékek, mint például a szalámi, a fagyasztott készételek sem. Második lépésként ezt követheti az elfogyasztott só mennyiségének lassú, ám folyamatos a csökkentése, hogy ízérzékelésünk ne egyből, hanem apró lépésenként szokjon hozzá az új ízvilághoz. A szakemberek azt ajánlják, hogy só helyett és mellett különböző fűszernövényeket is használjunk. Ezek – bár sót nem tartalmaznak – mégis olyan ízhatást keltenek, mintha az étel sós lenne.

- focus.de -




A cikk értékeléséhez kérjük jelentkezzen be!

KOMMENTEK
Ebben a kategóriában még nem született bejegyzés
Új hozzászóláshoz kérjük jelentkezzen be!



Kapcsolat    |    Adatvédelmi információk    |    Felhasználási feltételek    |    GYIK    |    RSS hírcsatorna
©   2008   www.fokuszbanano.hu   Minden Jog fenntartva!