Újabb, kézzel fogható bizonyítékok kerültek napvilágra a zöldség- és gyümölcsfogyasztás elhízást gátló áldásos hatásáról. A legújabb adatokat a Német Táplálkozáskutató Intézet szolgáltatta 90 ezer, öt európai országban élő ember hét évi táplálkozásának tüzetes elemzése után. A méretes adathalmazból kiderült, hogy mi, nők naponta átlagosan 53 grammal több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk a férfiaknál: mi átlagosan 377 grammot, míg ők csupán 324 grammnyit fogyasztanak belőle.
Talán a számok önmagukban nem is mutatnak óriási különbséget a felületes szemlélő számára, a szakértők a sorok – és egyéb adatok – között böngészve kiolvasták belőle, hogy ez a különbség is jócskán meglátszik a nők és férfiak súlyának hosszú távú alakulásán. Aki átlagon felüli mennyiségben fogyaszt a növényfélékből, az évek során tapasztalható természetes súlygyarapodását akár 17 százalékkal is csökkentheti. Értsd és mondd: míg a nők a zöldség- és gyümölcsfogyasztás következtében könnyebben tarthatják súlyukat és alakjukat, a férfiak szépen, észrevétlenül zsírpárnákat gyűjtögethetnek be.
„Első ránézésre ez a 17 százalékkal kisebb súlygyarapodás nem tűnhet óriásinak, ám a kis számok az évek folyamánösszeadódhatnak, és egyben már tekintélyes súlyfelesleg kerekedhet belőlük” – kommentálja a tanulmányt, az annak létrejöttében aktívan közreműködő Brian Buijsse.
- fitforfun.de -
Kapcsolódó cikkek:
Önkép és táplálkozási zavarok
Helyes táplálkozás - de hogyan?
Tévhitek az egészséges táplálkozásról
A táplálkozászavar egyre több nőt és lányt érint
A táplálkozási zavarok nem csak a nőket érintik