A kávé jótékony hatására két tengerentúli kutatás hívta fel a figyelmet. A tanulmányok annak tükrében még értékesebbek, hogy a kutatás során nem az abban résztvevők pillanatnyi egészségi állapotát rögzítették, hanem hosszú távú jellegéből adódóan jelentősebb időintervallumot öleltek fel.
A „Nurses Health Study” elnevezésű programban összesen 85 ezer nő vett részt 1980 és 2004 között, a „Health Professionals Follow-up Study” elkészítésében 42 ezer amerikai férfi vállalt szerepet az 1986 és 2004 között eltelt időszakban. A két kutatás során a résztvevőknek rendszeresen be kellett számolniuk egészségi állapotukról és közérzetükről, valamint emellett életvitelük apróbb részleteibe is be kellett avassák a kutatókat. Így azok előtt a kávéfogyasztási szokások és esetleges szenvedélyek sem maradtak rejtve.
Kávézó nők előnyben
Az adatok elemzése nem várt eredményt hozott: azoknak a nőknek, akik naponta 2-3 csésze kávét fogyasztottak, 25 százalékkal kisebb esélyük volt a kutatás 24 évében szív- és keringési betegségben megbetegedni, mint kávét csak kis mennyiségben, vagy egyáltalán nem fogyasztó társaiknak. Emellett a megdöbbentő felfedezés mellett azonban az is igen érdekes, hogy más betegségek kialakulása és az azokban való elhalálozásra is 18 százalékkal kisebb esélye volt a kávézó nőknek. A jótékony hatás abban az esetben is érvényesült, ha a kutatók a túlsúlyosság és a dohányzás tényezőjét is figyelembe vették.
A férfiak esetében nem bizonyosodott be hasonlóan kedvező hatás, ugyanakkor jó hír, hogy a kávéfogyasztás nem is árt az erősebbnek mondott nemnek. A kutatók ugyanakkor óva intenek attól, hogy a hír hallatán mindenki mértéktelenül döntse magába az erősebb-gyengébb koffeinbombákat, mivel a kávé egészségre való összes hatása még nem felderített.
- focus.de -
Kapcsolódó cikkek:
A kávé véd az emlőrákkal szemben?
5 tipp, hogy mire használd a kávé filtert
Melyik kávé árt az egészségnek?
A magas vérnyomás nem zárja ki a kávéfogyasztást
A túlsúlyosoknak jót tesz a sok kávé